Analiza footfall

 

Footfall to badanie przepływu osób w ramach danej lokalizacji dotyczące zarówno częstotliwości odwiedzin, jak również ruchu osób w obrębie tego punktu. Analizy ww. danych wykorzystywane są m.in.: w centrach handlowych, sklepach, restauracjach, muzeach, bibliotekach.

System zliczania klientów

Jesteśmy oficjalnym partnerem Semseye w Polsce, jednego z najnowocześniejszych na świecie systemów zliczania klientów, wykorzystywanym z powodzeniem zarówno do analizy ilości osób, jak i określenia najczęściej odwiedzanych miejsc w ramach danej placówki. Urządzenia wykorzystują zaawansowany algorytm analizy obrazu wideo, a pozyskane w ten sposób dane są przetwarzane w ramach cloud computing i prezentowane za pośrednictwem aplikacji.

System liczenia klientów Semseye i analiza footfall są nieocenionym wsparciem w zarządzaniu  biznesem. Pozwalają m.in. na uzyskanie odpowiedzi w sprawie poniższych kwestii:

  • jak pogoda, pora dnia, wydarzenia, promocje wpływają na zachowanie klientów centrum handlowego/sklepu,
  • jakie produkty są najpopularniejsze, gdzie klienci spędzają najwięcej czasu,
  • czy układ sklepu/centrum handlowego jest atrakcyjny i wygodny dla klientów,
  • jaki wpływ na ruch klientów mają kampanie online i in-store.

Proces analizy footfall we współpracy z naszą firmą przedstawia następująca ikonografika:

Analiza footfall

Analiza footfall – case study

  • Klient:
    Sieć sklepów odzieżowych posiadająca kilkadziesiąt sklepów na terytorium Polski.
  • Przedmiot opracowania:
    Analiza ruchu w czterech placówkach handlowych (zlokalizowanych w dwóch miastach) o podobnej atrakcyjności lokalizacji (centra handlowe o zbliżonej ilości klientów) generujących zdecydowanie różne obroty.
  • Zakres opracowania:
    Zestawienie danych dotyczących ilości odwiedzających sklepy w okresie 2 miesięcy (z wykorzystaniem sprzętu dostarczonego przez Lege Advisors) z danymi z raportów kasowych, danymi z obsady personelu i obserwacjami bezpośrednio w punktach handlowych. Analiza różnic w zakresie skuteczności i wydajności personelu, szczytu natężenia klientów i szczytu ilości transakcji, ilości niezrealizowanych transakcji na skutek braków w asortymencie.
  • Rezultat:
    Jednym z rezultatów analizy było odkrycie wysokiej skuteczności sprzedaży kilku pracowników (wysoka konwersja odwiedzin na transakcje) w placówce, która nie raportowała największych obrotów spośród badanych. Część tego skutecznego personelu została oddelegowana do drugiego sklepu zlokalizowanego w innej dzielnicy usunąć nawias o większej ilości odwiedzających) i już po miesiącu osiągnęła wyniki sprzedaży zdecydowanie lepsze niż sprzedawcy pracujący tam dotychczas. Odnotowano znaczący wzrost sprzedaży w placówce o dużym natężeniu klientów przy bardzo niewielkim spadku sprzedaży w placówce o małej ilości klientów.

Masz pytania? Wypełnij formularz, oddzwonimy.

Dane osobowe podane w formularzu będą przetwarzane w celu realizacji Twojego zapytania, zgodnie z jego zakresem, według zasad zawartych w dokumencie pod nazwą: Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych [link do dokumentu]
Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. Więcej informacji.